Problemy z backupem

Witam.

Mam w sieci 4 serwery, z ktorych codziennie robiony jest backup. Wszystko pieknie smigalo, do czasu. Od kilku dni backup sie wywala, a na zdalnych serwerach mam w logach:

sendbackup: started index creator: "/bin/tar -tf - 2>/dev/null | sed -e 's/^\.//'"
index tee cannot write [Broken pipe]
sendbackup: pid 31640 finish time Tue Sep  9 03:55:02 2003
error [/bin/tar got signal 13]

Na backup serwerze w logu amandy mam :

*** A TAPE ERROR OCCURRED: [[writing file: Input/output error]].

amcheck zglasza:

ERROR: /dev/nst0: not an amanda tape
       (expecting tape FIBER6 or a new tape)

ale po nadpisaniu labela amlabel-em amcheck przechodzi bez bledow.

Dziwne jest ze nie wywala sie dla wszystkich dyskow, niektore przechodza poprawnie (losowo).

FAILURE AND STRANGE DUMP SUMMARY:
  server / lev 5 STRANGE
  blue /var lev 2 STRANGE
  white / lev 0 FAILED [/bin/tar got signal 13]
  blue /usr lev 0 FAILED [/bin/tar got signal 13]
  white /var lev 0 FAILED [/bin/tar got signal 13]
  blue /home lev 0 FAILED [/bin/tar got signal 13]
  blue /home lev 0 FAILED [dump to tape failed]

Dla mnie wyglada na jakis blad sprzetowy, lub kontrolera SCSI.
Obsluge SCSI mam przez moduly eata i st.
Spotkal sie ktos moze kiedys z takimi objawami? Moze jakies podpowiedzi jak ostatecznie znalezc przyczyne bledow.

Na serwerze backupowym mam Woddy-ego z amanda z paczek, 2.4.18.
Serwery, z ktorych sciagany jest backup to 2x woody z 2.2.20 i solaris.

Za wszelka pomoc wielkie dzieki.