Nadpisywanie plikow przez apt-get/dpkg

Witam

Q1: Jak zablokowac jakis plik, co by upgrade jakiegos pakietu nie mogl
go nadpisac - i tak aby ta blokada byla jawna (nie chodzi mi o chmod
ugo-w;))

Q2: Mam 3 debiany unstable, na 1 z nich ugprade calego pakietu xfree86
przechodzi bezbolesnie (ten linux jest najstarszy - pamieta czasy kiedy
woody byl unstable) - 2 pozostale (duzo mlodsze) przy kazdym upgradzie
maja nadpisane /etc/X11/XF86Config-4 - what the hell?

Adrian (Sauron) Siemieniak    /,/      .. Who can destroy The Thing,
sauron{at}rpg{dot}pl         /`/       controls The Thing ... (DUNE)