Re: Przeniesienie systemu na inny dysk

witam,

no dobrze, a co ze wpisami w /dev, czy one same sie stworza na nowo?

Marcin

Uz.ytkownik Grzegorz Szyszlo napisa?:
Witam serdecznie
W jaki sposb mozna przeniesc system na inny wiekszy dysk. Mam dysk
podzielony na partycje / /usr /var /home.
Probowalem dd wszystko dziala ale rozmiar partycji jest zachowany ze starego
dysku :(

hard drive upgrade howto ?  :)
ale mozesz zrobic tak:
1. partycjonujesz nowy dysk jak ci pasuje
2. reboot (ludzie mowia ze nie trzeba, ale zbyt czesto sie nadzialem na
kwiatki z synchronizacja partycji)
3. robisz mkfs na partycjach, oraz mkswap na swapie
4. montujesz partycje w jakims katalogu tymczasowym, zeby utworzyly
    taka konstrukcje jakiej oczekujesz
5. mozesz zaczac kopiowac za pomoca mc katalog usr  :)
6. w tym czasie kopiujesz /etc i i odpowiednio modyfikujesz /etc/fstab
    (ten nowy)
7. odszukujesz dyskietke rescue lub ja znowu tworzysz
8. jakas dyskietka z kernelem tez sie przyda
9. czekasz az usr sie skopiuje
10. init 1 czyli przejscie do trybu single. jesl nie wiesz jak,
    to przeladuj do trybu single (tak wiem, to nie windowsy)
11. w singlu jak sie rozmontowalo znowu pracowicie montujesz
12. kopiujesz reszte. uwazaj na devfs i proc . tego sie nie kopiuje :)
13. po skopiowaniu wszystkiego, podlaczasz nowy dysk jako glowny,
   bootujesz z dyskietki wskazujac rootfs . powinien wstac
   jesli dobrze zrobiles fstab i wskazales rootfs. najlepiej zabootuj
   do trybu single
14. edytujesz plik /etc/lilo.conf zeby wskazac aktualne partycje
15. polecenie lilo. jak nie pokaze bledow, dla pewnosci reboot
     i ma wstac.

znik.

ps: niektorzy polecaja do kopiowania plikow cp a nawet tar.
ale mc spokojnie wystarcza. przynajmniej widac ile sie skopiowalo :)

--
Marcin B?az.ejowski
http://www.wrzosy.nsb.pl/~marcin/