Debian w ramdysku [bylo: kernel panic, initrd]

Nie wiem czy to kogos zainsteresuje, ale pochwalic sie moge

Mianowicie udalo mi sie ,,stworzyc'' debiana dzialajacego
na ramdisku. Narazie inicjuje sie z dysku twardego, ale
pracuje nad tym, aby szedl z CD.
No poprostu chwilowy nadmiar wolnego czasu :-)

Dziala tak:
- laduje jadro z twardziela, daje mu parametr ramdisk_size=30000
- oczywiscie devfs startuje tez
- laduje sobie initrd z malym systemem
- jak ten system juz odpali, przygotowuje filesystem na ramdisku
- montuje ramdisk, tworze na nim strukture katalogow
- montuje dysk z systemem, ro oczywiscie, zeby nie bylo... :-)
- linkuje w ramdisku to co trzeba, a co nie trzeba, jest rzeczywiste
- chroot z initrd na ramdisk
- i dziala :-), X tez, siec, internet tez, xwindow nie sprawdzalem

Problemy:
- system jest ,,pokraczny'' :-/
- nie dziala init, brak /dev/initctl, nie wiem dlaczego
- wiele programow i skryptow zapisuje cokolwiek
  w katalogach, ktore wydawaly mi sie, ze sa tylko czytane
  np. modprobe, modconf ...
- i wiele innych problemow

Wlasciwie wszystkie te trudnosci sa dla mnie nieistotne,
system z zalozenia ma byc serwerem (klientem), Xterminalem.
Pisze server-client, bo w Xterminalach to jest chyba odwrotnie
niz by sie moglo wydawac.
System powinien odczytywac plik konfiguracyjny z dyskietki,
wg niego ladowac odpowiednie moduly, inicjowac siec, wlaczyc
dhclient'a i polaczyc sie z glownym kompem, na ktorym
bede przygotowane konta dla logujacych sie userow.
Po zalogowaniu, to juz mysle ze zadnych problemow nie bedzie,
no chyba z xterminalem, ktory, jak wiem z doswiadczenia
nie lubi devfs. Doswiadczenia te mam z testowego jajka 2.6.0

Wybaczcie przydlugawosc postu. Jak mnie zrypiecie, to wiecej
nie bede tym glowy zawracal, a jak kogos zainteresowalem
to zapraszam do dyskusji/korespondencji. Wszelka pomoc,
pomysly, innowacje mile widziane. Nie jestem jeszcze
bardzo obyty z linuxem, ale robie co moge.

A teraz konce piwo i ide spac.

Pozdrawiam wszystkich
--
|     Krzysztof Krupa      |      GG: 1104936          |
| chemiczek@poczta.onet.pl | Linux user number: 321885 |