Re: linux w firmie

Użytkownik Grzegorz Szyszlo napisał:
On Tue, 2 Sep 2003, Bartłomiej Kępa wrote:

2. Moje pytanie: jak jest z legalnością Linuxa w firmach. Czy panowie z bsa
potrzebują jakiś dokumentów świadczących o tym ze linux był "legalnie" nabyty.

"panowie" z BSE czepiaja sie glownie windowsopodobnych. jesli chodzi o
sposob uzywania linuxa, okresla to jego licencja. mozna uzywac.
jesli chodzi o linuxa, to przyczepic sie moze tylko urzad skarbowy.
nie wpisuj open source do ewidencji wlasnosci niematerialnych i prawnych,
bo jak wpiszesz i bedzie tam 0 zł, to urzad skarbowy moze okreslic
cene linuxa na podstawie "odpowiednikow" windzianych. i od tej ceny
zaplacisz podatek. dlatego zawsze trzeba uzasadniac, ze ty nigdy
nie nabyles linuxa, wiec nie mozesz go wpisac w ewidencje.

Niekoniecznie. Można kupić lub zaprenumerować jakś gazetę z linuksem na firmę i podatek odprowadzisz od dwudziestu paru zł, bo masz dowód zakupu (faktura, gazeta). Ew. można puścic to w koszty.

-KNT

--
| zajcewl!poczta.wp.pl ~ knt!klub.chip.pl ~ knt!gazeta.pl ~ knt!pf.pl |