Re: linux w firmie

On Tue, 2 Sep 2003, Bartłomiej Kępa wrote:

> 2. Moje pytanie: jak jest z legalnością Linuxa w firmach. Czy panowie z bsa
> potrzebują jakiś dokumentów świadczących o tym ze linux był "legalnie" nabyty.

"panowie" z BSE czepiaja sie glownie windowsopodobnych. jesli chodzi o
sposob uzywania linuxa, okresla to jego licencja. mozna uzywac.
jesli chodzi o linuxa, to przyczepic sie moze tylko urzad skarbowy.
nie wpisuj open source do ewidencji wlasnosci niematerialnych i prawnych,
bo jak wpiszesz i bedzie tam 0 zł, to urzad skarbowy moze okreslic
cene linuxa na podstawie "odpowiednikow" windzianych. i od tej ceny
zaplacisz podatek. dlatego zawsze trzeba uzasadniac, ze ty nigdy
nie nabyles linuxa, wiec nie mozesz go wpisac w ewidencje.

jesli chodzi o linuxa, to niektore komponenty moga byc odplatne.
trzeba po prostu czytac licencje. generalnie, licencja na poszczegolne
elementy skladowe to zwykle jest GNU GPL, z zastrzezeniem ze soft
jest bezplatny. niektore elementy sa odplatne tylko w zastosowaniach
komercyjnych. ale BSE i tak tego nie sprawdza, bo glowny udzial
w dzialaniach BSE ma microsoft.

znik.