Re: łącze stałe + neostrada + sieć wewnetrzna (długie)

	Witam

Jeżeli nie masz wkąpilowanej odpowiedniej opcji w kernel to przy poleceniu
ip route add default scope global nexthop via $P1 dev $IF1 weight 1
nexthop via $P2 dev $IF2 weight 1
powinien wyskoczyć błąd.

Z tego co piszesz potrzebne CI to do łącza zapasowego a nie do równomiernego
obciążenia łączy.
Bez łatania kernela to wogóle nie ma szans działać jako maszynka wybierająca
aktualnie działające łącze. Jest pach na jajo, żeby to mogło działać w ten
sposób. Pach ten wykrywa martwe bramki. I jeżeli bramka jednego łącza jest
martwa to przerzuca ruch na drugie łącze. Natomiast np w moim przypadku ten
pach jest bez sensu.  Mam łącze internetdsl z tepsy no i jak np odłącze linie
telefoniczną od modemu to moja bramka pozostaje cały czas dostępna gdyż modem
jest bramką. Niewiem jak to jest w neostradzie, ale zastanów sie czy to
wogóle u Ciebie ma jakieś szanse działać.
Ja u siebie rozwiązałem ten problem pisząc skrypt, który pinguje routery moich
isp i gdy któryś przez jakiś czas nie odpowiada to  ustawia routing na drugie
łącze.

Podejrzewam że  przed Tobą pare nocy czytania howto i pogodzenie się z
rebootem serwera po 260 dniowym uptime :)

http://lartc.org/howto/lartc.rpdb.multiple-links.html#AEN298
http://www.ssi.bg/~ja/#routes
http://www.ssi.bg/~ja/nano.txt

pozdrawiam Piotr Potargowicz.

p.s. odpisuję na grupę ponieważ parę osób przerabiało niedawno ten temat.