Re: Rozmiar Swapa

Dnia Sat, Aug 23, 2003 at 10:27:58AM +0200, cobweb@netghost.biz napisal(a):

> Wiec jak to wreszcze jest w jednej ksiazce czytam ze SWAP powinien miec
> od 100 do 128MB w drugiej ze powinien wynosic conajmniej 2x niz
> posiadany RAM dla kompa ktory ma 192 MB ramu wynosi conajmniej 384MB
> Wiec jak to jest??

Dawno, dawno temu, siedem kerneli i siedem dystrybucji temu, gdy
komputery były sprzedawane z 16Mb ramu (tak, tak drogie dzieci ...),
wówczas zalecało się ustawianie swapa minimum swam=ram x 2.
Teraz, gdy sam jestem dziadkiem, a komputery standartowo mają minimum
256Mb ramu, zalecenie to jest przestarzałe ...

Musisz sam zastanowić się do czego będzie wykożystywana dana maszyna, i
ile teoretycznie może wykożystać swapa... Tragicznym jest postępowanie
coponiektórych, gdy na maszynie z 1Gb ramu ustawiają 2Gb swap .....

--
Kowalski Pawel
argail(na)histeria.pl | JID:argail(at)histeria.pl