Re: instalowanie ze źródeł

[piątek, 22 sierpień 2003], luke napisał(a):

> Czy jeżeli zaisntalowałem program ze źródeł i teraz chcę zainstalować
> nowszą wersję (również źródła) to czy muszę usunąć starą wersję ?
> Jeżeli tak to jak to zrobić - niektóre programy nie mogą być
> odinstalowane przez make uninstall.

Najczęściej nowa wersja progamu instaluje się w tym samym miejscu co
poprzednia, więc pliki są nadpisywane.

Chyba, że coś poważnie zmieniono w tym programie.

Programy kompilowane na lokalnym komputerze są umieszczane (najczęściej)
w katalogu /usr/local/ i są wykonywane w pierwszej kolejności, tzn.
jeśli masz zainstalowany pakiet np.  'mutt_1.5.4-1_i386.deb' i
skompilujesz program 'mutt' lokalnie i zainstalujesz, to po uruchomieniu

# mutt

wykonywany jest lokalnie skompilowany program.

  Michal