Re: pamiec

Witam!

> jak wlaczam linuksa na poczartku jest wszystko ok, zajecie pamieci wynosi
> jakies 15-18 MB. lecz gdy zaczynam wykonywac jakies operacje (kopiowanie,
> mc, montowanie , itd...: mowie o elementarnych procesach - pracuje caly
> czas pod konsola) praktycznie cala pamiec jest zajmowana !! gdy pozniej juz
> nawet nic nie robie to zajetosc pamieci nie schodzi ponizej 300 MB, a w
> wiekszosci przypadkow zostaje jakies 2 MB wolnego RAM-u . dlaczego tak sie
> dzieje i jak temu zaradzic?
Ten temat byl juz poruszany wielokrotnie na tej liscie ale postaram sie
odpowiedziec (jesli gadam jakies bzdury to niech koledzy mnie poprawia :> )

Takie dzialanie jest jak najbardziej prawidlowe. Pamiec jest zajeta bo jadro
linuxa zaczyna cachowac(jest to rozwiazane na poziomie jadra.. prawda? )
rozne rzeczy - biblioteki itp dzieki temu programy skompilowane z biblitekami
dynamicznie uruchamiaja sie pozniej szybciej.
Czy da sie z tym cos poradzic to nie wiem.. Pytanie - po co radzic sobie z tym
co przyspiesza prace - jak bedzie brakowalo pamieci na cos powaniejszego niz
cachowanie bibliotek to zostanie ona zwolniona. A tak to lezalaby odlogiem.

Pozdr,
Przemek Kula.
--
e-mail:         przemyslaw.kula@opcja.pl