Re: Przesuniecie obrazu na LCD

On Sun, Aug 17, 2003 at 05:01:12PM +0200, pawelek_@irc.pl wrote:
> Witam serdecznie
> Mam laptopa przy instalacji debiana obraz przesuwa mi sie w pionie okolo 4cm
> w dol. Nie mam mozliwosci przemieszczenia obrazu na monitorze. Czy jest
> mozliwosc ustawianie na stracie inych parametrow obrazu.
> W jaki sposob to zrobic?

A jesli chodzi ci o to jak ustawic obraz na LCD, podczas startu
instalacji debiana, to ja zrobilbym tak:
Poniewaz LCD lubia swoje tryby graficzne i sa do nich przywiazane :-)
to uzylbym framebuffer'a.

Np. startuje jajko bf24 i zapodaje my tryb graficzny taki,
jaki ,,lubi'' twoj ekran LCD. Np. 800x600
Aby to wykonac zerkam na dokumentacje jadra i w
sekcji /Decumentation/fb/vesafb.txt lub tu np.

http://gate.csl.mtu.edu/lxr/http/source/Documentation/fb/vesafb.txt

patrze jaki dac wpis dla jadra.

Np.
Dla 800x600 i 256 kolorow widze w 2 tabelce liczbe 0x303.
Przeliczam to na dziesietne i mam liczbe 771.

Startuje instalacje debiana i pisze mu po dwukropku :-)

bf24 vga=771

Moze teraz nie bedzie przesuwal

Pozdrawiam, i sorki za te rozstrzelone odpowiedzi.
Mozna bylo zawrzec to w jednym poscie

--
|     Krzysztof Krupa      |      GG: 1104936          |
| chemiczek@poczta.onet.pl | Linux user number: 321885 |