problem z ekranem LCD

Witam,
Zwracam się do Was z problemem z którym nie wiem jak sobie poradzić.
Mam laptopa ACER travelmate 230 z 14 ekranem.Podczas instalacji Debiana
z kompaktów cd monitor zaczął wariowac(mrużyć).No to reset i f1 potem
wybieram f4 i jakos i opcje video=vga16:off no i jest git.Ale po instalacji
znowu mam ten sam problem.
Działem na lilo wiec lilo.conf a tam vga=normal i jakies opcje do wyboru.
niestety próbowałem ich po kolei ale nie wiem jak powiedziec mu ze ma byc
tak jak podczas instalacji.Karta graf ma 64 ramu.
Użyłbym manuali no ale nie da się zupełnie pracować.proszę o pomoc.Jestem
nowy, ale już czytam tę listę od kilku miesięcy i kilka uwag na debian.pl
mnie już pomogło.Z góry dziękuje.
Karol