[kswapd] <defunct>

Witam,

Wczoraj zauwazylem nastepujace paskudztwo:
mgroch@wspinaczka:~$ ps aux|grep Z
USER       PID %CPU %MEM   VSZ  RSS TTY      STAT START   TIME COMMAND
root         5  0.0  0.0     0    0 ?        Z    Jul01   4:59 [kswapd] <defunct>
Co oznacza, ze kswapd zamienil sie w (!) zombie. Musze przyznac, ze
nieszczegolnie mi sie to podoba. Procesow zombie nie mialem "przyjemnosci"
podziwiac od czasow jadra 2.0.x albo moze nawet 1.2.x. A zombie procesu
jadra to juz w ogole jakis SkyNET.
Mam zatem dwa pytania:
- o co kkkkurde chodzi? (wiem glupie pytanie)
- jakie wiaza sie z tym niebezpieczenstwa?
- jak to naprawic, bo skillowac to nawet tego procesu nie probowalem, ale
zombie chyba nie dawaly sie nigdy skillowac?

Dodam jeszcze, ze na jednej z partycji swap fdisk badblocks sie do
przedostatniego bloku:
wspinaczka:/home/mirek# badblocks /dev/hda7
Setting O_DIRECT
Clearing O_DIRECT
136520

przy czym:
/dev/hda7          1011      1027    136521   82  Linux swap

Jednak powyzszy problem wystepuje juz od daaaawna (moze od zawsze - czyli
od 4 lat). Natomiast badblocks /dev/hda nie pokazuje zadnych bledow i
dlatego powyzsze po prostu zignorowalem.

Co jeszcze? Wszystko wydaje sie pracowac poprawnie, odmontowalem wszystkie
swap, pozniej zamontowalem i swap jak najbardziej dziala. Wydaje mi sie
jednak, ze system zajmuje troche za duzo pamieci, znaczy sie jakies 100MB
wiecej niz normalnie pzy takiej samej konfiguracju zwykl zajmowac. Wiem
bufory itd. ale to nie to. Wiem te ze X kochaja sie rozrastac, ale to tez
nie wina X, bo restartnalem WMakera.
Ni chciale tu wklejac listingow ps i innych, jesli ktos jest
zainteresowany to sa na: ftp://uwolni.net/pub/listing

mirek