Re: firewall i blokada adresu internetowego

Witam!

Akurat 11-08-2003 (poniedziałek) o godz. 14:04 PeterMax na Go napisał(a):

>   Chciabym sie dowiedziec czy jest mozliwosc zablokowania konkretnego
>   adresu www (nie IP serwera) na firewallu czy musze koniecznie
>   odpalic jakiegos proxy serwera?
Tutaj odpowiadam na list, który wysłałeś do mnie na priv.

Założenia:
1. Serwis www na zewnątrz
2. Iptables
3. Blokada dotyczy wszystkich w LAN

Odpowiedź:

iptables -A FORWARD -d <IP_SERWISU_WWW> -j DROP

Teraz wpisanie do przeglądarki adresu tego serwisu spowoduje oczekiwanie
w nieskończoność na odpowiedź. Oczywiście jest to tylko jedno z możliwych
rozwiązań. Wszystko zależy od konfiguracji firewalla.

Pozdrawiam
Tomasz Skrynnyk

--
Linux Registered User #277542 | http://lab02.host.sk | GG: 136500