gdm nie startuje

Witam

moj problem dotyczy gdm 2.4.1.3-2
gdy uruchamiam gdm (przy starcie lub po zalogowaniu) startuje xserwer a
nastepnie wyskakuje komunikat w trybie tekstowym, na nastepnej konsoli
pokazuje sie tekstowe okienko z komunikatem ze na display:0 jest juz
uruchomiony xserwer i pyta czy chce uruchomic go na nowym terminalu.
Sytuacja powtarza sie za kazdym razem gdy wybiore <tak>, z tym ze
dotyczy wtedy display:1, display:2 itd. Logi gdm wskazuja zebym usunal
pliki .lock z tmp ale usuniecie i restart nie pomaga. Za to moge nadal
uruchomic X i gnome przez startx.
Problem wystepuje we wszystkich ustawieniach, runlevelach, domyslnym
display managerze... etc, a zaczelo sie chyba po zainstalowaniu xfree86
4.3 z nowymi plikami konfiguracyjnymi(ze starym xfree nie chciala
dzialac nvidia). Mam woody/sid kernel 2.4.21, xfree86 4.3.0, do tego
sterowniki nvidia...

Pytanie mam mianowicie takie: jak zmusic gdm do graficznego logowania?
moze ktos sie z tym wczesniej spotkal?

pozdrowienia
owiec

--