Re: polskie znaki pod X

Witam.

Dwie nieprzespane noce a problem wciąż jest. (w pewnym momencie osiągnąłem
masę krytyczną i zrobił się taki bałagan że przeinstalowałem cały system).

Mam naprawdę bardzo dziwną sytuację - używam WindowMaker'a i gdy zmieniam
nazwę workspace na np. półpit - to w okienku (obsługiwanym chyba przez gtk)
podczas wprowadzania nowej nazwy polskie znaki są błędnie wyświetlane. Mimo
wszystko zatwierdzam zmianę, zamykam okno i tytuł (na ikonie spinacza) jest
wyświetlany poprawnie, (ale gdy zmieniam workspace to wyświetlany przez
krótką chwilę tytuł jest już wyświetlany błędnie)

Wcześniej przeedytowałem plik konfiguracyjny ~/ ... WindowMaker [dzięki
czemu poprawnie zadziałał spinacz i kilka innych elementów] niestety nie
jestem w stanie odnaleźć podobnego pliku który pozwoli mi na określenie (w
tej chwili źle obsługujących polskie znaki) fontów używanych w:

1) Okienkach komunikacyjnych (takich jak to które się wyświetla przy
opuszczaniu X) - zarówno w polach edycyjnych jak i nie.
2) Wszystkich paskach menu (nie dość że używają złego kodowania to czcionka
jest zbyt duże) - szczególnie dokuczliwe jest to w bluefish (wersja pod
gtk2.0) gdzie opcje konfiguracyjne samego programu pozwalają na
zdefiniowanie kilku fontów ale, niestety, nie dotyczy to ogromnego menu.

Wydaje mi się że jest to pytanie o to, w jaki sposób ustalić czcionkę w
gtk1.2 oraz gtk2.0 ? Naturalnie odnalazłem katalog etc/gtk ale nie mam
pojęcia który z tych plików (jeśli którykolwiek) odpowiada za paski menu
oraz okienka "systemowe". I tak próbowałem zmieniać (np. dawałem ogromny
rozmiar czcionki) ale co najwyżej zmieniałem i tak dobrze działające
elementy (jak chociażby menu w całkowicie poprawnie działającej mozilli)

Eterm działa poprawnie w trzech rozmiarach fontów (aczkolwiek nie
wyświetla - chyba z powodu jakiegoś konfliktu z konsolowym frame bufferem -
poprawnie czcionki największego rozmiaru [wyświetla ją dość małą i bez
polskich znaków] ) - ponownie odnalazłem katalog ~/.Eterm i zmieniałem różne
ustawienia lecz bez efektu.

Wiem że jestem dość upierdliwy ale siedzę nad tym BEZ przerwy od dwóch dni i
nocy, przeczytałem wiele how-to i wchodzę na google co chwilę, ale naprawdę
nie znajduję tam potrzebnych informacji.

z góry serdeczne dzięki
newbie Maciek

p.s. niezbadane są ścieżki [dostępu] fontów