Start Gnoma, dostęp do ntfs i ... nie, nie, tylko nie DOSEMU

1)Jak wyłączyć uruchamianą przy starcie aplikację konfiguracji
wygaszacza? Pewnego razu po apt-ualizacji sida zaczęła się uruchamiać i
nie wiem gdzie to wyłączyć. Używam Gnome.

2)mój wpis w fstab to :

/dev/hde1       /mnt/win1       ntfs
noauto,user,exec,ro,uid=moniek,gid=moniek,iocharset=iso8859-2   0
0

Jak mogę sprawić, żeby użytkownik moniek mógł skopiować plik i później
go EDYTOWAĆ. W tej chwili nawet jak skopiuje plik to dostaje on prawa
tylko do odczytu.

3) Tradycyjnie już proszę o kontakt osoby potrafiące uczynić pracę z
dosemu przyjazną. Chodzi głównie o pliterki w mazovi, dużego fonta pod
X-y, i zawieszanie konsoli. Zaczynam mieć wątpliwości czy ktokolwiek w
polsce używa dosemu i jest z niego zadowolony.

to tyle

R.M.

--
Robert Mońka <robert.monka@eliko.com.pl>