Re: polskie znaki pod X

> Co wypisuje uruchomiony w xtermie/etermie program xev kiedy
 > wciskasz np. Alt+a?
aogonek (oraz pusty znak "")
natomiast Alt+o:
ocute (oraz znak "ó" - ale to wyjątek [phi] )

> Co wypisuje uruchomione w xtermie/etermie polecenie locale?
hmmm, pomimo tego iż na pewno instalowałem pakiet locales (i wybrałem opcję
pl_PL jako domyślną) locale wyświetla "POSIX". Dopiero po jego
przeinstalowaniu locale były poprawne ... tylko że teraz większość
komunikatów jest po polsku (prawdę mówiąc chciałbym jedynie mieć możliwość
pisania i odczytywania polskich znaków a komunikaty zachować oryginalne).

Niemniej po tej zmianie klawiatura jakby zaskoczyła - Eterm, okna
diagnostyczne, vim ... cały system reaguje na kombinacje w stylu Alt+a
(wcześniej było bez reakcji) - tylko że wyświetla robaczki. Dużo wcześniej
założyłem katalog /usr/share/fonts/truetype gdzie przeniosłem fonty ( i
utworzyłem pliki fonts.scale i fonts.dir ttmkfdir'em ). Zresztą polskie
znaki (oraz ttf) są widoczne chociażby w narzędziu xfontsel - tylko w jaki
sposób skłonić system do ich używania ? (a raczej w jaki sposób zmienić
kodowanie na iso8859-2).

Tak więc klawiatura już reaguje ale font jest nieodpowiedni - każdy HOW-To
opisuje instalację jako automat - zainstaluj locales, xfonts-biznet.... i
powinno działać - otóż nie wiem dlaczego, ale nie działa ..
I czy mogę przywrócić angielskojęzyczne komunikaty ? - oczywiście nie tracąc
możliwości (której i tak jeszcze nie mam) prawidłowej obsługi polskich
znaków ?