lektury

Chcę profesjonalnie "zabawić się" w montowanie filmów pod Debianem, robienie "vee-jay'ki" etc., proszę ludzi znających nieco temat (sam już szukałem w sieci i trochę znalazłem, ale wszystkiego nie wiem :) )

o wskazanie mozliwie najlepszej lektury o Debianie, jego konfiguracji (kernel pod procesor, etc.) i wszystkim co niezbędne aby uzyskać możliwie silną stację roboczą do grafiki/filmów/efektów specjalnych,

takim kompletnym laikiem to na szczęście nie jestem, ale załóżmy że jestem mocno "początkującym" userem, nastawionym na dużo wysiłku włożonego w postawienie takiej stacji graficznej na OS/2 - konkretnie Debian

dziękuję ;)
--
Piotr