Re: Znaki specjalne w nazwie usera

> posix1_lim.h mówi:
/> * Maximum length of login name.  */
> #define _POSIX_LOGIN_NAME_MAX   9
>
> Czyli login 8 znaków + końcowe 0 ? Nie wiem czy Linux nie ma tego
ograniczenia
> trochę większego.

Na pewno loginy w Debianie mogą być dużo dłuższe, raczej stawiałbym na 32
znaki. Sprawdzę to w chwili wolnej i się odezwę ;). Dodatkowo adduser
ogranicza zestaw znaków , ale już useradd nie ma takich ograniczeń. Dlatego
na pewno jest trochę ryzykowne stosowanie długich loginów z nietypowymi
znakami, ale życie byłoby za nudne gdy zawsze dokładnie byłoby wszytko
napisane i wszyscy tak robili ;) A w tym wypadku jak nie ma normy to błąd
jest po stronie aplikacji mającej ograniczenia a nie po stronie chęci użycia
takiego loginu.

Robert