przesiadka z jednego sprzeta na drugi

Witam.

Zrobiłem dziś małą przesiadkę ze starego kompa (cel400, plyta na jakims
bxie..) na cos troszkę lepszego (cel2k, gigabyte na ie875..).

Przesiadka polegała na przełożeniu dysku oraz wszystkich kart rozszerzeń z
jednego pudełka do drugiego.

Wszystko przepiegło super-pomyślnie, łącznie z uruchomieniem linuxa na nowym
sprzęcie...tak jakby wogóle nie zauważył, iż zmieniły się podzespoły, ich
lokalizacja na szynie pci (przekładałem karte tv, grafike, muzyke i sieć).

Mam jednak pytanie..

Na ile kluczową rzeczą jest w tej chwili kompilacja jądra? Miałem swoje,
2.4.20, z wszystkimi potrzebnymi ustawieniami... czy rekompilując (załozmy
identyczne ustawienia) mogę poprawić wydajność nowej konfiguracji? czy
kompilator zoptymalizuje coś pod nowszy proc?

Przy okazji..spotkał się ktos z kartą sieciową intel kinnereth (wbudowana w
moją nową płytę)?

Paweł Janik