Re: hmmm, problem z sieciowka

Maciek Matwiejszyn napisał.
> A u mnie po prostu wybuchły, a to nie taka prosta sprawa, bo bardzo ciężko
> dostać kondy o takich samych parametrach i wymiarach, użyłem więc innych.
> Wygląda to troche śmiesznie ale płyta działa i to dobrze :)
> http://limac.gda.pl/~maciek/rzezba/
Witam.
Masz wyjatkowe szczescie, ze Tobie udalo sie po czyms takim ozywic
plyte glowna. Jednak mnie sie wydaje, ze takie uszkodzenie ma przyczyne
ona z bardzo duzym prawdopodobienstwiem tkwi w zasilaczu. Poniewaz
obecnnie
w zasilaczach ATX trafiaja sie zimnie lutowania i jezeli takie bedzie
np.
w obwodzie ujemniego sprzezenia zwrotnego, ktore zapewnia stabilizacje
napiec wyjsciowych i gdy tu nastapi chwilowa przerwa napiecia powieksza
sie
co m.in prowadzi do rozerwania elektrolitow. Jednakze wtedy czesto
padaja
uklady scalone w roznych podzespolach komputera. Jezeli ta awaria
byla niedawno mozna przypuszczac, ze zasilacz jest niepewny i warto
by go profilaktycznie wymienic. Co do elektrolitow widze, ze wstawiles
jedne na 200 uF (mikrofaradow) 16 V inne 2000 uF 16 V i wszystkie na
85 st. C. Trudno mnie powiedziec przy jakim rzeczywistym napieciu
one dzialaja. Mozna tu zalozyc, ze nie wyzszym niz 12 V gdyz wiekszych
napiec zasilacz nie dostarcza. Margines bezpieczenstwa 4 V w. mnie juz
minimalny.
Lepsze by byly na 22 V, lub 25 V. No i klasyfikacja temperaturowa 85 st.
C kiepska.
Kondenstator 2000 uF na 105 st. C moze byc trudno dostac i wtedy ten co
jest
bym pozostawil. Jednak gdyby plyta znowu odmowila posluszenstwa
elektrolity 200 uF moze by zmienic na 105 st. C. Pozatym z rozerwanego
elektrolitu potrafi wyciec kwas wiuec gdy widac jego slady przemyc
plyte spirytusem. Wydaje mnie sie, ze jestes z Trojmiasta. Moze sie
myle.
O elektrolity mozna pytac m.in w nastepujacych sklepach:
1)."Aprovi" ul. Gen. Hallera
    przy skrzyzowaniu z ul. Kosciuszki pawilon obok supermarketu.
2). ul. Heweliusza sklep razem z serwisem TV.
3). "Naj Elektronik" (byly "Bomis") ul. Wieniawskiego.
Ewentualnie skontaktuj sie ze mna najlepiej pod kzubik@netglob.com.pl
--
Konczac Pozdrawiam. Krzysztof.
Registered Linux User: 253243 | Powered by Red Hat 7.1