Re: udma problemy ! help

On Fri, Jun 20, 2003 at 12:10:59PM +0200, Karol Czachorowski wrote:
> On Fri, 20 Jun 2003 11:17:33 +0200
>
> Przecież w 2.4 jest opcja żeby dyski domyślnie DMA dostawały. Nie prościej
> ją zaznaczyć?

Raczej nie. Lepiej żeby włączać DMA świadomie, bo nie na każdym sprzęcie
pójdzie ono prawidłowo. Poza tym, jeśli w hdparmie -d1 nie pomogło, to
i ta opcja w kernelu też nic nie zmieni.

> Poza tym zainteresuj się w hdparmie parametrem -X.

Możliwe, ale ja raczej podejrzewam, że problem leży w bardzo nowym
chipsecie jaki ma kolega, który nie jest obsługiwany jeszcze w pełni
przez kernel. Trzeba albo poszukać patchy, albo sprawdzić jakiś
eksperymentalny kernel.

Wanted