Postfix - smtp + auth na Debianie

Witam wszystkich :)
    Mam takie pytanko, otóż od paru chwil używam Postfixa, i próbuję zrobić
smtp+auth dla niego. Chciałbym się dowiedzieć czy konieczne jest
przeinstalowanie całego Postfixa (usunięcie paczki i kompilacja ręczna?->
wszystkie przewodniki jakie znalazłem o instalacji smtp+auth dla Postfixa
opisują proces instalacji właśnie jako kompilacji Postfixa "od nowa" plus
jakieś biblioteki... ). Czy można to jakoś zrobić przy pomocy paczek? Bardzo
byłbym wdzięczny za  pokierowanie mnnie ;) albo opis w punktach , lub moze
jakiś link do FAQ,  jakoegoś rodzaju HOWTO , bo po paru godzinach
bezskutecznego szukania, opadam z sił..;)

Z góry dzięki

Pozdr
cX
[Oskar Ostafin]