Re: Przesiadka

On Wed, 18 Jun 2003, Krzysztof Jastrzębski wrote:

> 3.) W Bios'ie nie mam boot_sequence z CD_first.
> Rozumiem, że po wypaleniu pierwszego iso znajdę tam rawrite i obrazy
> dyskietek instalacyjnych ?
> Są w tym temacie jakieś kruczki ? (na co zwrócić uwagę, żeby nie
> powtarzać instalacji kilkakrotnie).

Raczej wszystko powinno sprawnie chodzic. Jesli nie do wszystkich urzadzen
beda sterowniki na dyskietkach to prawdopodobnie po dokonczeniu instalacji
z cd wszystko powinno byc ok. Poczytaj o smakach dyskietek instalacyjnych.

> Jest sens podchodzić do tego sprzętu z Debianem ?
Spokojnie.
Ja mam pod opieka ssytem 24MB RAM, p120, siec lokalna 50 komputerow a dla
niej dns, apache, masq + firewall z oznaczaniem pakierow, podzial pasma.
Obciazenie kasztaltuje sie w granicach 10%. Siec 512/112 kbits/s.

> 5.) Jak w praktyce wychodzi dostrajanie Debiana "pod_siebie" (tzn. np.
> wymiana sendmaila na qmaila, binda na djbdns etc.etc)
Standardowo instaluje sie chyba exim.

> Dużo z tym schodów czy po prostu: apt -> pakiet+zależności=won ->
> kompilacja ze ściągniętych tar'ów -> poprawki w /etc i hula.
Ja akurat uzywam dselect'a ale wielu ludzi boi sie go jak ognia, a to
takie wygodne narzedzie. Tyle, ze troche starcze od apt'a.

> 6.) Z jakimi niespodziankami powinien się liczyć "redhatowiec".
> Tu niezłe wsparcie dla hardware, prostacki w obsłudze (choć cienki
> technicznie) rpm, sporo interfejsów (niekoniecznie graficznych
> wspomagających konfigurację) etc.
Inny sposob uruchamiania uslug przy starcie systemu (ale to tylko mi sie
zdaje).

mirek