Re: SWAP + Debian i FreeBSD

On Mon, Jun 16, 2003 at 08:37:47PM +0200, test wrote:
> Mam nietypowe pytanko.
> Używam Debiana oraz zaczołem bawić się z FreeBSD. Nietety dysk dla
> FreeBSD jest troszkę mały i dla zwiększenia pojemności chciałbym zrobić
> sobie system plików SWAP na oddzielnym dysku.

Swap to nie system plików :-)

> Czy tego SWAP'a którego utworzę na innym dysku ( 600 MB ) mógłbym używać
> również dla Debiana? ( Debian jest zainstalowany na innym dysku ) czy
> Debian również będzie mi obsługiwał dysk ze SWAP'em od FreeBSD no i na
> odwrót.

Możesz używać tej samej partycji, ale na 99% format obszaru wymiany nie
będzie zgodny, więc będziesz musiał przy ładowaniu systemu (ze skryptów
startowych) inicjalizować swap dla właściwego systemu. Było to kiedyś
opisane w jednym HOWTO, choć dotyczyło współdzielenia obszaru wymiany
między linuksem a windows.

powodzenia

Marcin
--
Marcin Owsiany <porridge@debian.org>             http://marcin.owsiany.pl/
GnuPG: 1024D/60F41216  FE67 DA2D 0ACA FC5E 3F75  D6F6 3A0D 8AA0 60F4 1216