Re: kompilacja i "'Naruszenie ochrony pamięci"

W liście z nie, 15-06-2003, godz. 13:36, Piotr Kielech pisze:
> Jedno moje pytanie brzmi nstępująco... dlaczego tak się dzieje na debianie
> skoro wczesnie na tym samym sprzecie identyczna konfiguracja wprost nic nie
> zmienione , bylo wszystko ok i kompilowalo sie bez problemow co sie tylko
> chcialo. slack byl tam co prawda niecaly tydzien, ale zaraz po wgraniu
> debiana i po 2 dniach gdy chcialem skompilowac sobie jajko wywalil taki blad
> i potem juz prawie przy kazdej kompilcji (a juz na pewno przy kazdej
> dluzszej) wywala ten sam blad. Stad moje stwierdzenie ze to wina raczej nie
> [...]

Powody moga byc rozne. Zauwaz, ze u mnie GCC 2.95 chodzil dobrze, a 3.2
nie - a problem i tak byl w sprzecie. Rozne wersje kompilatora,
bibliotek, rozne flagi kompilacji - to wszystko moze miec wplyw na wzor
wykorzystania procesora i pamieci, a w przypadku takich problemow czesto
bywa, ze specyficzny wzor uzycia moze wywolywac awarie dziesiatki razy
czesciej, niz inne.

Moze jeszcze przywolam cos z moich wspomnien... mianowicie to, ze
kompilacja C++ wywolywala problemy czesciej przy tak samo dlugim czasie
kompilacji. Kod C (np. kernel Linux) mogl sie skompilowac w calosci bez
problemow, zas w przypadku ciekawszego kodu C++ (biblioteka standardowa,
szablony, wyjatki) zazwyczaj kompilator padal po kilku plikach.

Problemy ze sprzetem maja to do siebie, ze czesto sa dziwne i
nielogiczne... i dlatego sa takie trudne do wykrycia i usuniecia.

--
|_   _(_) | |__ | Marek "Tilk" Materzok - ICQ 70650849 - GG 1543661  |