Re: kompilacja i "'Naruszenie ochrony pamięci"

W liście z sob, 14-06-2003, godz. 16:54, Piotr Kielech pisze:
> Witam!
>
> Może mój post będzie dość lamerski, ale cóż poradzić, mam dość poważny
> problem z moim Debianem i nic nie potrafię przez to zrobić. Sprawa ma się
> następująco. Mianowicie jeśli zacznę kompilować coś to wywala mi błąd :
> ''Naruszenie ochrony pamięci''
> (...)
> Niestety nic nie potrafię przez to w systemie skompilować i nie wiem, w czym
> leży problem. Ten błąd wyskakuje w różnych miejscach począwszy od kompilacji
> EKG, a skończywszy na kompilacji kernela. Uniemożliwia on mi skompilowanie
> [...]

To JEST na 100% problem sprzetu. Mialem identyczny problem. Wystepowal
on na maszynie serwerowej... GCC 3.2 zawieszal sie losowo, 2.95 nie.
Mozna by powiedziec wiec, ze to wina GCC 3.2... gdyby nie to, ze dosc
losowo (kilka dni do dwoch tygodni) wywalal sie caly system. Pomyslalem,
ze obie sprawy sa powiazane, i ze jak rozwiaze sprawe z GCC, system sie
ustabilizuje. Probowalem roznych mozliwosci - zmiany ustawien pamieci w
menu CMOS, underclockingu. Co ciekawe, underclocking POMAGAL.
Ostatecznie, ustawilem najdluzsze opoznienia do pamieci, wyjalem dwie z
czterech kosci, tamte dwie wsadzilem w inne sloty. I dziala. GCC 3.2 juz
sie nie wywraca, wskaznik uptime radosnie pokazuje 31 dni.

Wniosek

Nie osadzac zbyt szybko, ze cos nie jest wina sprzetu. Jesli wystepuja
losowe segfaulty, niemalze na 100% winny jest sprzet.

Odsylam do doskonalego GCC sig11 FAQ.
http://www.bitwizard.nl/sig11/

--
|_   _(_) | |__ | Marek "Tilk" Materzok - ICQ 70650849 - GG 1543661  |