Re: ProblemZpolaczeniem (JestemPolaczonyAnicNieMogeZrobic)

Ohayo.

On Sat, Jun 14, 2003 at 12:05:00PM +0200, Kamil K wrote:
> [...]
> wczesniej nie mialem wiekszego kontaktu z Linuxem, wiec mam od czasu do czasu
> problemy ze skonfigurowaniem czegos.:(
>        Obecny problem to polaczenie z internetem (przez modem, uzywam kppp,
> przy wersji  pppd 2.4.1). Mianowicie jako root moge sie polaczyc, ale zebym
> cokolwiek mogl przejrzec musze sobie wpisac wczesniej na konsoli:
> 				route del default
> i wtedy wszystko dziala (jak nie wpisze, to jestem na necie, ale nic nie moge
> przegladac itd.). W pppconfig co prawda nie jest ustawione default route, ale
> moze to nie o to chodzi. W zwiazku z tym pytanie:

AFAIK powinno być ustawione (przy okazji co wypisuje /sbin/route?).

> 1. Gdzie mam ustawic cos, by wykonywalo sie to automatycznie przy starcie
> (zebym nie musial nic wpisywac za kazdym odpaleniem kompa)?

Umieść skrypt w /etc/ppp/ip-up.d

>        Drugi problem to udostepnienie mozliwosci polaczenia innym
> uzytkownikom (na tym samym komputerze). Udostepnilem kppp w takim stopniu, ze
> moga z niego korzystac, ale jest ta sama kwestia. Mozna sie polaczyc ale nic
> nie mozna przejrzec (error resolving host). Podejrzewam, ze przyczyna jest
> taka sama jak powyzej, ale tutaj juz nie moge sobie wpisac "route del
> default".

Masz ,,coś'' w /etc/resolv.conf? Jak nie to wpisz:

nameserver 194.204.159.1
nameserver 194.204.152.34

> 2. Co zrobic by inni uzytkownicy mogli takze laczyc sie z internetem?

Dodać wybranych użytkowników do grupy dip i powinni móc uruchamiać poł.:
/usr/sbin/pppd call NAZWA_PEERA
(NAZWA_PEERA to nazwa pliku z konf. z /etc/ppp/peers)

Piszę z pamięci, więc mogłem coś pokręcić. Najwyżej ktoś mnie poprawi.

Przeczytaj *konieczne*:
http://www.tldp.org/HOWTO/PPP-HOWTO
/usr/share/doc/ppp/*

--
Should we blame the government? Or blame society?
Or should we blame the images on TV?  NO! Blame Canada!