ProblemZpolaczeniem (JestemPolaczonyAnicNieMogeZrobic)

Witam wszystkich!

       Jakies 2 tygodnie temu zainstalowalem sobie Debiana Woody, a poniewaz
wczesniej nie mialem wiekszego kontaktu z Linuxem, wiec mam od czasu do czasu
problemy ze skonfigurowaniem czegos.:(
       Obecny problem to polaczenie z internetem (przez modem, uzywam kppp,
przy wersji  pppd 2.4.1). Mianowicie jako root moge sie polaczyc, ale zebym
cokolwiek mogl przejrzec musze sobie wpisac wczesniej na konsoli:
				route del default
i wtedy wszystko dziala (jak nie wpisze, to jestem na necie, ale nic nie moge
przegladac itd.). W pppconfig co prawda nie jest ustawione default route, ale
moze to nie o to chodzi. W zwiazku z tym pytanie:

1. Gdzie mam ustawic cos, by wykonywalo sie to automatycznie przy starcie
(zebym nie musial nic wpisywac za kazdym odpaleniem kompa)?

       Drugi problem to udostepnienie mozliwosci polaczenia innym
uzytkownikom (na tym samym komputerze). Udostepnilem kppp w takim stopniu, ze
moga z niego korzystac, ale jest ta sama kwestia. Mozna sie polaczyc ale nic
nie mozna przejrzec (error resolving host). Podejrzewam, ze przyczyna jest
taka sama jak powyzej, ale tutaj juz nie moge sobie wpisac "route del
default".

2. Co zrobic by inni uzytkownicy mogli takze laczyc sie z internetem?

	Bede wdzieczny za odpowiedz, bo naprawde lapki mi opadly. ;(
	Pozdrawiam.

Kamil K