Re: dri, drm pomysł ?

On Mon, 9 Jun 2003 01:15:53 +0200
Robert Olejnik <robert@zaron.debian.pl> wrote:

> Witam wszystkich serdecznie.
>
> Otórz, posiadam laptopa z kartą graficzną ATI Mobility, która wykrywana
> jest przez X'y jako Mach64, dlatego też ładuję moduł do drm mach64.
(...)

Witam.
Też mam taką kartę w laptopie (woody, X-y 4.2.0).
Z apt-get.org: trzeba dodać do sources-list
deb http://people.debian.org/~daenzer/dri-mach64/ ./
i zainstalować z tamtąd X-y i Mese, która będzie potrafiła 'rozmawiać' z modułem drm. Efekt jest taki, ze TuxRacer śmiga z górki i dodatkowo dostajemy Xv (vide GATOS) - czyli sprzętowe skalowanie filmów ( -> xvinfo ; nie wiem, czy jest to w standardowym sterowniku z X-ów).

Upewnij się też, że masz odpowiedni moduł do drm - dla x-ow 4.2 i 4.3 róznią się moduły. Najlepiej (dla 4.2) zainstalowac moduł z powyższego źródła lub z http://www.retinalburn.net/linux/dri_status.html (branch *-5).

Życzę powodzenia.