Upgrade kernela

Witam.
Mam pytanko w związku z ostatnim security announce-em.
W związku z kilkama błędami wykrytymi w jądrze Linuxa, należałoby
zrobić upgrade kernela.
Dostałem w "spadku" kilka serwerów na debianie. Nie wiem dokładnie na
jakim sprzęcie one chodzą, oraz jakie były opcje konfiguracyjne obecnych
kerneli.
Stąd pytanie, jak dokonać upgrade-u kernela (dwa są jeszcze na 2.2), do
obecnej wersji, tak aby wszystko bezproblemowo się podniosło. Dodam że
nie mogę zrobić przestoju, bo to są produkcyjne serwery więc eksperymenty
nie wchodzą w rachubę :-).
Jednym z moich pomysłów jest skopiowanie config-ów z poprzednich kompila-
cji (o ile je znajde) i wczytanie ich na początku konfiguracji. Lecz co z
kernelami, które były instalowane razem z systemem??

Z góry dzięki za wszelkie informacje.
Pozdrawiam
Maciej Gąsiorowski