Re: problem z drukiem

Użytkownik Sebastian Szymak napisał:

Bertold wrote

Drukuje tylko teksty złożone czcionką Times New Roman. W przeciwnym wypadku cups wypełnia katalog /var/spool/cups plikami o rozmiarze ok 32 KB. Aż przepełni się partycja var (1GB, ponad połowa wolna).

a co jest w tych plikach?

Są trochę za duże, aby je wysłać w całości. Są to postscrioptowe pliki mojego dokumentu (tego, który kazałem drukować), ale niekompletne -- bez zakończenia. Ich rozmiar to albo 2^15 albo 2^16 albo nawet trochę więcej.

w logach nic nie ma?

/var/log/cups/error_log jest pełny wpisów:
E [07/Jun/2003:15:39:45 +0200] ReadClient() 3 IPP Read Error!

Również zżera całą dostępną pamięć RAM (256 MB).

a ile zzera przed drukowaniem? sprawdzales? bo to chyba nic nadnaturalnego?

Przed drukowaniem procesu użytkownika zużywają ok 25%, keszowanie dysku ok 20%. Reszta jest zupełnie wolna. Podczas druku zużycie pamięci stale rośnie. Po przerwanie/udławieniu się drukowania połowa pamięci pozostaje zajęta przez X-y.

pozdrawiam

Bastek

Niestety sprawa jest jeszcze bardziej skomplikowana, bo okazuje się, że drukuje niektóre dokumenty z czcionkami innymi niż Times. Zrobiłem więc eksperyment. Poprawiłem wpisy w moim XF86Config-4 w sekcji czcionek na identyczne jak przed zmianą konfiguracji serwera X-ów, która przeprowadziłem kilka dni temu, w związku z przejściem na sterowniki nVidii. Wydrukowało mi jeden plik, którego nie mogłem wydrukować wczoraj. Ale innych dalej nie drukuje.

Czy jest możliwe, aby przyczyną mogła być konfiguracja jądra, które sam kompilowałem?

Bertold