Karty S3 Trio3D

Zaczynam nowy wątek nawiązując do wątku kart ATI.
W liście z wto, 03-06-2003, godz. 08:37, Rafal Zawadzki pisze:

> Nie demonizujmy iksów! Knoppix odpala wszystko, ponieważ każda karcie
> chodzi również jako VESA...
>
> --
>   .''`.  Rafał  "Bluszcz"  Zawadzki :::: GSM  [+48] 604 856 821
>  : :' :  http://bluszcz.ats.com.pl/  :: bluszcz<at>jabberpl.org
>  `. `'   LRU #232814 Powered by Debian GNU/Linux - Windows Free
>    `-    http://hyperadio.org/ Wt 22-00 Nd 23-01 Terkina Sounds

Otóż nie zupełnie. Na VESA są problemy z obrazem z S3 Trio3D-2 lub z S3
Trio3D na AGP. Odpalają się w trybie 800x600 8bpp. Są problemy z
ekranem. Testowałem na kilku kompach z tymi kartami. Zawsze krawędź
ekranu Xów znajduje się gdzieś po środku ekranu monitora. Okna
umieszczone na dole ekranu Xów lądują po części u góry ekranu monitora.
Nie wygląda to zbyt ciekawie.
Testowałem Xy z paczek Debiana.
Czy ktoś wie jak sobie z tym poradzić?
Szukałem rozwiązania na googlach. Nie znalazłem odpowiedzi.
Co ciekawe - problem występuje w wersjach 4.x Xów. W starszych wersjach
pracowało to normalnie.

Pozdr
Barthoosh