Re: Rozpoznawanie nazw

Dnia Sat, May 31, 2003 at 05:39:35PM +0200 Blamek napisał/a:
> Witam
> Cos sobie nie mogę poradzic choc sprawa jest zapewne trywialna:
> Mój serwer nie rozpoznaje swojej nazwy (CENTRUM) przez co
> Windows wogle nie widzi serwera Samba, a dostep do Apache
> Jest tylko przez numerek ip. Wina nie lezy po stronie firewalla
> Bo już go probowalem wylaczyc i bez zmian. Samba na 99% dziala
> Na linuksie zglasza się przez ip (tu nazwa tez nie dziala).
> Gdzie to cholerstwo przestawic? Jakas wlasna domene zdefiniowac
> Czy jak? Tylko proszę nie odsylajcie mnie do kolejnyxh man'ow/howto
> [...]
z tego co napisales to nie serwer nie rozpoznaje nazwy, tylko
windows nie potrafi zwiazać nazwy z ip.

polecam:
man smb.conf (netbios name)
man bind/man bind9/DNS HOWTO

pzdr
yanek

--
,,Weź przeczytaj chociaż jeden dokument o systemie DNS.
  Bo odnoszę wrażenie, że wiesz o tym tyle co ja o hodowli świń.''