Re: Dziwy z MBR i jajem 2.4.20

On Mon, May 19, 2003 at 12:49:13PM +0200, KNT wrote:
> Greetz all!
>
> 1)kopiluję jajo 2.4.20 (jak ktoś się zainteresuje podsyłam configa)
> 2)wpisy w lilo i `lilo`
> 3)reboot; w nowym jaju działa wszystko z wyjątkiem sieci (dalej
> kombinuję, ale...)
> 4)zabawa z nowym jajem
> 5)reboot i... brak lilo
> Tak mości panowie. Po napisie "Booting from ATAPI CD-ROM... Failure"
> lampka dysku świeci przez jakiś czas, gaśnie i martwa cisza... Nie
> pomaga nawet odtworzenie kopii MBR przez: `lilo -M /dev/hda
> /boot/BACKUP.MBR`. Dopiero dopalenie WInXP z konsolą admina i polecenie
> [...]

Wspomniałeś o Windzie XP. Nie używasz przypadkiem przed lilo
ichniejszego bootloadera?
Miałem podobne problemy kiedy zapominałem, po zainstalowaniu nowego
jajka, uaktualnić obrazu sektora bootujacego dla WinXP bootloader.
Chodzi o to, że jeżeli używasz Windowsowego bootloadera i masz tam
pliczek boot.ini np. taki:

[boot loader]
timeout=5
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(4)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(4)\WINDOWS="Microsoft Windows XP
Professional"
/fastdetect
C:\="Microsoft Windows"
C:\BOOTSECT.LNX="Debian - Woody"
^^^^^^^^^^^^^^^

To ten pliczek BOOTSECT.LNX trzeba uaktualniać za każdym razem po
instalce jajka poleceniem:

dd if=/dev/hda2 of=/root/bootsect.lnx bs=512 count=1

za '/dev/hda2' wstaw partycje linuksową, za /root/bootsect.lnx jak ma
sie nazywac pliczek wynikowy i przegraj na partycje z Windą.

Teraz na szczescie najpierw wlacza mi sie lilo. ;)

Sorki za chaotyczny list, ale jak dla mnie to jest jeszcze zbyt wcześnie

Pozdrawiam
  Radek.

--
Proud user of Linux on i686 with kernel 2.4.20