ATX i shutdown

Witam wszystkich

Mam Debian Woody na 2.4.20, na plycie Asus A7V333-X.

Jak zrobic, aby mi sie zasilanie komputera wylaczalo?

Robie tak:

$shutdown -h now

lub

$halt

lub

$poweroff

(jako root)
i nic, na koniec dostaje Power Off, staja dyski
i sobie tak stoi. A ja chce aby sie wylaczyl :-(

Googlowalem i wygooglowalem ze trzeba w jadrze dac

General Setup >
    [*] Power management support
    <*>   Advanced Power Management BIOS support
    [*]     Use real mode APM BIOS call to power off

No i tak zrobilem, skompilowalem jaderko i to samo.
Wyczytalem ze trzeba w lilo.conf dac

append="apm=smp-power-off"

no to dalem, potem LILO <enter>, restart i dalej to samo.

Niby bzdurka, a denerwuje.
Nadmieniam ze prawidlowo dziala wylaczanie w WinDos'ach
a takze dziala w Knoppix'ie.
Mam dziwne wrazenie ze to sprawa jadra, pewnie czegos nie dalem
jak trzeba.
Bede wdzieczny za jakies sugestie.
Profilaktycznie przepraszam za blachosc problemu :-)

Pozdrawiam
Krzysiek
**      Krzysztof Krupa       **
**        GG: 1104936         **