Re: user a ftp

On Sun, May 11, 2003 at 07:53:17PM +0200, Adam Kruszewski wrote:
> ahm, no tak sprawa prosta, tylko ile osób pozostawia możliwość zmiany
> shell-a użytkownikom?

mnostwo? :)

> (osobno logowana historia z bash-a jest dla mnie
> czymś naturalnym, więc raczej nie po mojej mysli było by aby ktokoliwek
> zmienił sobie shella, zwłaszcza jeśli ma dostęp do interaktywnej
> powłoki).

jasne, ale to jest specyfika twojego indywidualnego systemu.

> A co do poczty, to zawsze polecam wszystkim (i preferuję) aby cała
> działała na tzw. ``single uid'' i np. qmail + vpopmail (+qmailadmin dla
> działu IT) jest do tego wyśmienity imho. (choć oczywiście to kwestia
> gustu)

a jak sie ma sprawa z .forward i .procmailrc? procmail musi dzialac
z uprawnieniami usera chyba, co? bo jak user filtruje poczte i zapisuje
ja w roznych miejscach, to tylko i wylacznie ze swoimi prawami. tak wiec
jesli ktos nie wylaczy zmiany shella userom, to zapewne mozna bedzie
zmienic shella.

> Aczkolwiek przepraszam, że zbyt naturalne potraktowałem moje upodobania,
> a nie defaultowe ustawienia debiana. (kajam się i posypuję głowę

to nie sa defaultowe ustawienia debiana. to dziala prawie wszedzie, jesli
admin tego celowo nie zabronil. takim soposobem dostalem sie ostatnio na
shella we FreeBSD. jednak rozumiem cie doskonale - przyzwyczajenia robia
swoje i odpowiadajac na czyjes posty wzorujemy sie czesto na swoim
dzialajacym systemie :)