Re: Re[2]: aktualizacja ze źródeł

On Sat, 10 May 2003 08:48:50 +0200
luke <milewski7@wp.pl> wrote:

> źródeł :) Tu szczerze mówiąc się rozczarowałem :) -
> wcześniej w odniesieniu do linuxa nie używałem słów "nie da się" :)
> ale cóż ;)
Owszem, da się, ale musisz zrobić pakiety *.deb z tych źródełek. Baza
danych pakietów przechowuje informacje o pakietach *.deb, bo takie
obsługuje. Nie obsługuje źródeł *.tgz, itp.
W debach jest trochę niezbędnej informacji o maintainerze, opisie
pakietu, sumy kontrolne, skrypty instalacyjne debian-specific, itp.

> dlaczego?
> wersja stable ma wystarczający numerek :) chodzi o to, że inne progsy
> jej nie "widzą" po instalaciji (ze źródeł, bo z debami jest inaczej)
Aha, znaczy się wychodzą błędy w zależnościach :-) Normalne, bo skąd
baza danych pakietów ma wiedzieć, że zainstalowałeś coś ze źródeł? Nie
ma przecież systemu przeglądania każdego katalogu i pliku w celu
stwierdzenia kto zacz i jaka wersja. Podpowiedź - patrz parę linijek
wyżej ;-) Sposób - zainstalować z testing.

> a "się" pisze się "się" ;)
Hehe :D
> Sorki. Było późno, a nigdy nie byłem dobry z polaka ;(
Ja też. Wogóle zrobiłbym parę zmian w języku polskim. Po pierwsze
wywaliłbym wszystkie znaki, przy pisaniu których trzeba przyciskać Alt
na klawiaturze. Zastanowiłbym się jeszcze o sensie pisania zcegoś duża
literą ;)

> PS. Słyszał ktoś o czymś takim ja winprinter ????
Hm, a nazwa "winprinter" nic ci nie mówi? ;-)

Michał Byrecki

/* Play me online? Well, you know that I'll beat you
   If I ever meet you I'll control-alt-delete you */