Re: ext3

On Wed, 7 May 2003 13:58:47 +0200
Andrzej Dalasinski <yanek@kis.p.lodz.pl> wrote:

> imho nie ma zaczenia, tune2fs -j tworzy tylko dziennik, jajo nie ma
> nic do tego, po prostu nie da sie uzywac owego dziennika do czasu
> rekompilacji jadra i zamontowania systemu na ext3.

Hm. To może rozwinę troszkę dyskusję w innym kierunku. Jak dokładnie
pracuje ext3 to nie wiem, bo dokumentów do tego nie ma za dużo, a nie
mam czasu na przeglądanie źródeł.
Wydaje mi się, że systemy te nie różnią się tylko plikiem .journal.
Dlaczego tak myślę? Kiedyś próbowałem odzyskać skasowane dane z EXT3
metodą krok po kroku jak dla EXT2. Rezultat był taki, że zamiast
odzyskać plik pozbyłem się pozostałych ;-)
Ponadto, jeżeli byłby to tylko sam plik dziennika, to czemu niby system
z obsługą EXT2 nie jest w stanie zamontować EXT3?

Michał Byrecki

/* Play me online? Well, you know that I'll beat you
   If I ever meet you I'll control-alt-delete you */