Apt, pakiety, repozytoria.. leń

Witam,

Mam takie oto zapytanie:
Mam na dysku swoje małe repozytorium pakietów debiana. Jestem na modemie i te pakiety ściągam u kumpli, którzy mają stałe łącze. Zebrało się tego troche i moje małe repozytorium wcale nie jest już takie małe. Chciałem się pozbyć starych pakietów, które istnieją w dwóch różnych wersjach. Wiem, że _Debian Policy_ dokładnie opisuje jak odróżnia się, który pakiet jest nowszy jednak nie chce mi się pisać własnego skryptu (mam lenia. ;) ) więc chciałem się spytać czy ktoś już coś takiego napisał. Być może sam apt, dpkg etc. potrafią mi wypisać, które pakiety istnieją w repozytorium w dwóch wersjach i która z nich jest starsza.

Pozdrowienia
  Radek.