pytanie o vpn i sambe

cze

mam takie pytanie potrzebuje postawic jakis tunel miedzy moim kompem w
domciu a serverkiem w pracy na ktorym jest samba oczywiscie oba kompy
maja zew ip   moj jest na debianie  serek na suse jak sobie dalem :
apt-cache search vpn

tinc - Virtual Private Network daemon
pptp-linux - Point-to-Point Tunneling Protocol (PPTP) Client
pptpd - PoPToP Point to Point Tunneling Server
secvpn - Secure Virtual Private Network (secvpn)
tunnelv - Encrypted network connection within a TCP/IP connection
vpnd - Virtual Private Network Daemon
freeswan - IPSEC utilities for FreeSWan

no jest pare programikow do vpn ale ktory wybrac ? tak aby te dwa
systemy sie miedzy soba dogadaly ?

jesli  mozna prosic o jakies adresy gdiz emozna na taki temat sensowe
informacje uzyskac to poprosze lub jesli jest ktos kto moze mi to
jakos mniej wiecj wyjasnic na prv i ma odrobine czasu i checi