[OT] Nokia Communicator 9210 i Linux

Cześć!

Z góry przepraszam, że sprawa nie związana do końca z debianem, ale
sprawa gardłowa, muszę się z tym do soboty uporać! :(((

Mam nokię 9210, piękna maszynka, no ale chciałbym aby mi działała
synchronizacja terminaża i książki adresowej. Przeguglałem co się dało,
i znalazłem kilka projektów. GNOKII która w ogóle nie chce się dogadać,
GAMMU które wykryło telefon dopiero po ustawieniu transmisji na at19200,
ale odmówiło współpracy po wydaniu "gammu --backup plik", oraz linuksowy
nserver, który zdaje się również nie działać. W google cache znalazłem
stronę autora nservera, który pisze, że nie udało mu się zreversować
formatu, w jakim nokia trzyma dane, i zaleca zainstalowanie jakiegoś
programu do komunikacji z linuksem NA communicatorze, i że jeden taki
jest w sekcji "Geodes" - a o tym google nie wie już nic ciekawego. Czy
da się na to coś poradzić? Czyt: uruchomić jakąś sensowną synchronizację
danych z nokii (głównie właśnie terminarz i kontakty) z pingwinkiem?
Bardzo mi na tym zależy, a jestem po prostu w kropce. To moje narzędzie
pracy, miałem starego Casio, który już kompletnie w ogóle nie miał
ochoty działać, po przeczytaniu "9210 support" na stronie Gammu
pobiegłem do sklepu, bo i tak nosiłem się z zamiarem kupna tej nokii,
ale po podłączeniu kabelka i odpaleniu gammu mina mi trochę zżedła.

Pliss, poratujcie !

Z góry dzięki,

--
Mati (mati@mati.rm.pl)
Sounds like a Windows problem, try calling Microsoft support