pomożcie z dźwiękiem

Potrzebuje pomocy w skonfigurowaniu karty CM8738
Próbowałem
1) OSS - niemoge skompilować , mam źródła kernela ale ciągle jest jakiś błąd.
2) sndconfig ma jakieś porblemy też niezbyt dużo mówi
3) alsa próbując odpalić poprzez sterownik dla 8730 coś się niby dziaje ale pod koniec jest że nie może znaleźć modułu snd
i że ALSA DRIVER not installed

W pliku modules jest on wpisany czyli się ładuje
lspci widzi tą kartę
a sndconfig ją niby wykrywa ale jak pisałem ma nieokreślone problemy

Co mam zrobić aby tak karta ruszyła ???
(Pod RH i slackiem chodziła bez problemu )