Synchronizacja czasu przy pomocy ntp

Mam problem z synchronizacją czasu przy pomocy ntpd.
Do końca marca wszystko było poprawnie. A w poprzednim
okresie letnim jeszcze nie chodziła synchronizacja.
Serwer czasu jest serverem opartym na HP-UX, inne
komputery HP-UX pobierają poprawnie czas z niego.
W "zimie" czas na Woodym był poprawny, lecz po zmianie
czasu na letni jest opóźnienie 1 godziny.
Ale żeby nie było tak prosto, to strefa czasowa jest
poprawna (Europe/Warsaw). Wydanie na Debianie polecenia
date; date -u daje oto taki wynik:
$ date; date -u
śro kwi  9 09:54:44 CEST 2003
śro kwi 9 07:54:45 UTC 2003
A to samo na HP-UX (po chwili :)):
date; date -u
Wed Apr  9 10:55:04 METDST 2003
Wed Apr 9 08:55:04 UTC 2003 Jest już przesunięcie w czasie UTC o 1 godzinę !
Odpaliłem szybko z CD Knoppix-a, ustawiłem ntpd i czas
został poprawnie zsynchronizowany.
Może wiecie co jest powodem takiego zachowania się.
Przesunięcie ręczne czasu na właściwy powoduje tylko
chwilową poprawę - bo czas od razu zaczyna się korygować
do serwera ntp.
Woody (2.2.20) został zupgradowany z klona Debiana Potato
czyli z Storm-a może coś tu pozostało niepoprawnie w
jakimś pliku ?
Z góry dzięki za ewentualne sygestie i pomoc.
Robert