Trzy problemy z debianem 3.0

	Witam
1) Nie mogę zainstalować żadnego pakietu '.deb' znajdującego się na moim dysku. Nie zależnie od pakietu otrzymuję:

knt@debian:/ścieżka/do/paczek/# apt-get install paczka[.deb]
Reading Package Lists...
Building Dependency Tree...
E: Release 'paczka[.deb]' for 'snort-rules-default' was not found

2) Nie mogę skompilować programów używających gtk lub glib.

knt@debian:/ścieżka/do/źródeł/# ./configure
checking for (...)
checking for gtk-config... no
checking for GTK - version >= 1.2.0... no
*** The gtk-config script installed by GTK could not be found
*** If GTK was installed in PREFIX, make sure PREFIX/bin is in
*** your path, or set the GTK_CONFIG environment variable to the
*** full path to gtk-config.
configure: error: Cannot find GTK: Is gtk-config in path?

Plik gtk-config nie istnieje na moim kompie. Ale przy instalacji pakietu libgtk2.0-dev, w którym z moich domysłów powinien się gtk-config (i inne nagłówki) znajdować, otrzymuję w dselect'cie następującą nie spełnioną zależność:

libgtk2.0-dev depends on libgtk2.0.0 (= 2.0.2-5woody1)

WTF? Czy muszę instalować wszystko ze źródeł,by temu sprostać, czy co?

3) Nie mogę odpalić żadnej gierki, której trzeba podać w lini komend wskazanie na x-serwer:

knt@debian:/dowolna/ścieżka/$ spellcast
usage: spellcast RemoteDisplay [ RemoteDisplay2 ... ]

knt@debian:/dowolna/ścieżka/$ spellcast localhost
knt@debian:/dowolna/ścieżka/$ spellcast localhost:0.0
knt@debian:/dowolna/ścieżka/$ spellcast debian
knt@debian:/dowolna/ścieżka/$ spellcast debian:0.0

Za każdym razem pokazuje się na pulpicie okienko z napisem "Please wait" i po chwili gierka wychodzi z komunikatem:

spellcast: could not open display for player 1
spellcast: exiting.

--
~ zajcewl@poczta.wp.pl ~ knt@klub.chip.pl ~