Re: qmail i zgubiona poczta :(

> qmail: ........ starting delivery 1395: msg 234342 to local
> arturm@tigroup.biz
> qmail ......... status: local 1/10 remote 0/20
> qmail: ........ deferral: sms:_Blad_obslugi_strony_www.eragsm.pl/
> qmail: ........ status: local 0/10 remote 0/20 .....
>
> no i maila nie ma :(
> tzn ze probowal go wyslac na komorke a ze sie nie udalo to gdzies go
> wrzucil/skasowal - nie wiem co z nim sie stalo

Maile są w lokalnej kolejce pocztowej, czekają do czasu przedawnienia
i jak nie zostaną dostarczone to zostaną skasowane (chyba nadawca
dostanie info o błędzie dostarczenia) .
Sprawdź swoją kolejkę np. qmail-qread lub qmail-qstat !
Program zachował się poprawnie nie mógł dostarczyć poczty do
pierwszego elementu, więc wypisał błąd i będzie dalej próbował.
Nie może z tego powodu dostarczać do drugiego, bo przy każdej
próbie byś dostawał także i na drugiego ;)
Możesz to zrobić albo rozbijając aliasa smsowego do innego pliku
delivery .qmail i wtedy będą one niezależnie wykonywane, lub zrobić
(co chyba jest lepsze) porządne zarządzanie w lokalnym delivery, tzn.
zdefiniować, że pierwszy jest ./Maildir/ a drugi sms, tylko z tym iż błąd
będzie ignorowany a próby nie będą ponawiane, kłania się exit code 99.
Ale to zależy od tego jak chcesz, aby wyglądały lokalne kolejne próby
dostarczeń - tu próby wysłania sms-a.

Robert