Re: Linux i Windows

Piotr Głodzik wrote:

On Sat, 05 Apr 2003 14:11:15 +0200
Krzysiek <chemiczek@poczta.onet.pl> wrote:

Czytalem to HOWTO, ale sie calkowicie nie dostosowywalem. Teraz sie dostosowalem, czyli dalem LILO na hdb1
potem:
>lilo <enter> :-) , nastepnie bootsektor z hdb1 na plik, ten plik na C,
wpis w boot.ini byl caly czas.
Efekt:
L 99 99 99 99  :-(
Cos sie te dwa dyski nie lubią.

No to ja już nie wiem. U mnie wszystko zadziałało za pierwszym razem. Przeczytałem HOWTO, zrobiłem i działa.
Spróbuj zrobić wszystko jeszcze raz po kolei, może cos przeoczyłeś, chociaż jak na mój gust, to co napisałeś powinno działać.
U mnie jest taka różnica, że ja mam wszystko na jednym dysku, NT loader jest w MBR, a lilo na hda1, czyli /boot, reszta to NTFS, NTFS, ext2, ext2, swap.
Kombinuj, jak Ci się uda, to daj znać co było nie tak.
Powodzenia!!!

Pozdr,
Piotrek.

Juz mnie to troche zmeczylo to probowanie i restarty. Poczytalem troche inych lilo.conf i widze ze
oni tam mają:

loader = /boot/chain.b

ktory wg. mana LILO, jest potrzebny przy starcie z innych dyskow niz pierwszego.

a u mnie takiego pliku nie ma w /boot . Moze dlatego ze jak instalowalem, to dysk z windowsami byl odlaczony
i se linux tego nie dodal.
Tak jak np. u Wawrzynca Niewodniczanskiego:

other=/dev/hdc1
       table = /dev/hdc
       label=WinMe
       loader=/boot/chain.b      #i tu pies pogrzebany
       map-drive=0x80
       to=0x81
       map-drive=0x81
to=0x80 restricted

I chain.b jest. Moze inna wersja LILO (moja 22.4.1)
Jeszcze troche pogrzebie, zobacze, moze cos sie uda. Dzieki za zainteresowanie.