Wielokanałowość i karta zintegorwana VIA

Cześć!

Posiadam kartę dźwiękową zintegrowaną na płycie
Gigabyte 7VA, zapewne jest to model VIA 8233,
i wg producenta, jak i sterowników dla Windows
obsługuje ona standart 5.1. Aktualnie używam tej
karty na alsowym sterowniku snd-via82xx, no i działa,
ok. Ale planuję w najbliższym czasie kupienie zestawu
głośników 5.1 od Creative (Zapewne Inspire 5.1 5300),
i zastanawiam się czy będę musiał kupić również
jakiegoś Live. Nigdzie nie udało mi się doszukać informajii
o obsłudze 5.1 na mojej karcie - są jakieś szanse, żeby
to normalnie działało pod Linuksem ? Oczywiście, mam
na myśli również dźwięk przestrzenny z AC3/Divx w mplayerze :-DDD

Ew - gdzie szukać informacji o supporcie? Na stronach
alsy nic nie widać :(

Z góry dzięki,
Mati