Re: podzial lacza

----- Original Message -----
From: "Roman Kalukiewicz" <romkal@borek.sytes.net>
To: <debian-user-polish@lists.debian.org>
Sent: Saturday, April 05, 2003 1:01 PM
Subject: podzial lacza

> Witam wszystkich i mam problem + pytanko:
>
> Problem: W naszej zgola niewielkiej sieci "osiedlowej" (4 rodzinki, 8
> kompow) przypietej do SDI wszyscy cierpimy na brak przepustowosci z powodu
> jednego kolegi, ktory pasjami ciagnie wszelakie pornole przez rozne kaazyy
> takie tam (w tym momencie ma otwartych 84 strumienie tcp ;] )
>
> Sila rzeczy jak ktos chce cos sciagnac, to... bulba. Nie chcialbym mu
> blokowac portow, bo w koncu jak nikt sieci nie uzywa, to niech sobie
ciagnie
> na full speed, ale moze istnialaby mozliwosc podzielenia lacza w taki
> [...]

Hail.

Najlepszym narzedziem sa szcypce boczne ostre - ucinasz mu kabel i po
sprawie. 140 zł na 3 rodziny to i tak malo wychodzi a z doswiadczenia wiem
ze z kampuchami cholernymi nie ma co walczyc, trzeba ich tepic. po co masz
wydawac kase na serwery i czas na dzielenie tak malego lacza? pozbadz sie go
i problem z glowy. podziekuja ci pozostali, NORMALNI uzytkownicy internetu.

Ps: niewazne czy koles jest OK czy nie. nie umie sie zachowac, olewa innych
to niech ssie modemem

 Rosnie pokolenie zlozone z 4 grup userow netu:

normalni ludzie
kampuchy (copy internet/*.* c:/windows/pulpit)
cwaniaki (ci od wysylania ziemniakow na allegro)
biedaki (ci od podsylania trojanow)

tych 3 oststnich tepie w mojej sieci bezlitosnie. mam regulamin odpowiedni.
ale sa tez normalne zasady wspoluzytkowania zasobow i skoro gosc sie
wylamuje to go wylam z neta :)

pozdrawiam

Mako